vrijdag 6 juni 2014

Nog snel enkele tips. Dan op vakantie.

Ik trek er op uit.  Voor heel eventjes laat ik ons landje achter mij.  Weg van de federale regeringsonderhandelingen.  Weg van de partijpolitieke manoeuvres.  Voor één weekje zal ik het eventjes niet volgen.  Weg van het wereldnieuws.  Poetin kan voor heel even de pot op.  Marine Le Pen zal mij heel even niet uit mijn slaap houden.  Ik ga op vakantie.  Voor heel eventjes.
 
Voor heel eventjes zal mijn blog niet gevoederd worden.  Voor heel eventjes zal mijn blog onbemand blijven.  Verweesd laat ik mijn blog achter.  Voor die korte tijd zal u blogloos door het leven moeten stappen.  Heel soms kan het leven minder aangename verrassingen in petto hebben.  Ik wens mij hiervoor te verontschuldigen.
 
Toch wil ik u enkele leuke tips doorgeven.  Zodat u uw blogloze tijd toch nog aangenaam kan invullen.  U ziet, ik ben geen onmens.  Ik heb het goed voor met u.  
 
Het Gentse NTG en de Gentse Vooruit stelden onlangs hun nieuwe seizoen voor.  Ik ontving reeds de nieuwe seizoensbrochures.  Brochures met daarin vele beloftes op fijne, heerlijke, verrassende, ontroerende, beklijvende avonden.  De brochures heb ik in mijn reistas.  Een eerste lezing heb ik reeds gedaan.  Een meer grondige studie dringt zich op.  Dat zal op vakantie gebeuren.  Vakantie en heerlijke beloftes, het lijkt mij alvast een prachtcombinatie.
 
De televisie laat ik eventjes voor wat het is.  Geen avonden voor dat televisiekastje.  Wel avonden, buiten op het terras.  Genietend van de ondergaande zon (jawel, daar hoop ik op).  Met een glaasje wijn.  Met een boek.  Of met heerlijk gezelschap.  Of met een boek en heerlijk gezelschap.  Moeilijk ben ik niet.  Toch niet op vakantie.  Slechts één ding zal ik met zekerheid doen.  Ik zal het rustig doen.  Een voornemen, dat probleemloos zal gerealiseerd worden.  Overschakelen op het vakantieritme, dat gaat vlotjes.
 
Eén weekje ben ik dus televisieloos.  Maar ik neem mijn voorzorgen.  Ik roep de hulp in van mijn digibox.  In mijn afwezigheid zal hij enkele rondjes mogen draaien.  Want AchtTV en Canvas brengen dit weekend interessante concerten op onze beeldbuis.  AchtTV kiest voor Arsenal.  Zij programmeren op zaterdagavond het recente concert van onze Belgische trots in de Lotto Arena.  Ik was er bij in de Arena.  Ik kan u zeggen, het was een feestje.  Dat feestje kan u nu dus ook meemaken.  Canvas kiest voor Coldplay.  Zij zenden het concert uit, dat de band bracht naar aanleiding van de release van hun nieuwste album ‘Ghost Stories’.  Ook een feestje? Dat kan ik u niet garanderen.  Omtrent dit concert heb ik geen voorkennis.
 
Om af te sluiten.  Nog één kleine muzikale tip.  Geen lange uitweidingen over dit liedje.  Geen zoeken naar redenen waarom ik juist dit liedje kies.  Gewoon luisteren.  En genieten, dat bovenal.
 
Vele groetjes.  Tot heel binnenkort.

Televisie:
Arsenal Live at Lotto Arena – AchtTV – Zaterdag 07/06 om 23.35 uur.
Coldplay, Ghost Stories – Canvas – Zondag 08/06 om 22.30 uur.

Links:
Seizoensbrochure NTG.
Seizoensbrochure Vooruit.

Liedje:
Ben and Ellen Harper –House is a home.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten